בלוג טיפים

מגרשי פירוק רכבים ומה היתרונות

מה זה פירוק רכבים ואיך עושים את זה

 אוטופירוק רכבים הוא פעולה נפוצה שנעשית ברכבים ישנים או ברכבים שעברו תאונות קשות. המטרה של פירוק רכבים היא להפיק את מירב התועלת הוח מרכב שכבר אין בו תועלת בדרך הרגילה, כלומר להשתמש ברכב גם כשכבר אין אפשרות לנסוע בו. פירוק רכבים נעשה בכמה רמות, בהתאם למצבו של הרכב, כאשר באופן כללי, מפרקים תחילה מן הרכב החלקים הטובים והתקינים שבו, בהם משתמשים כחלקי חילוף לרכבים אחרים הזקוקים לחלקים אלו. לאחר מכן מרוקנים מן הרכב שמן, גז וכדומה, שעדיין טובים לשימוש ומשתמשים בהם באותו האופן. כאשר כבר לא נותרו חלקים שימושיים ברכב, מועכים אותו ומעבירים אותו למחזור הברזל שבו – ברזל, כידוע, הוא חומר יקר יחסית, ומחזור שלו הוא יעיל וחשוב. לכן גם כאשר רכב כבר אינו יעיל כרכב, הוא ודאי יעיל כברזל.

 מגרשי פירוק רכבים ברחבי הארץ

 הרכבים המיועדים לגריטה ולפירוק מגיעים ממגרשי פירוק רכבים. מגרשי פירוק רכבים שייכים במרבית המקרים לסוחרי רכב, אשר עוסקים בעיקר ברכישה של רכבים לפירוק. מגרשי פירוק רכבים עשויים להיות שייכים גם ליבואניות רכב, אשר מציעות ללקוחותיהן עסקאות "טרייד אין" שונות, ולמעשה רוכשות מלקוחותיהן – במקביל למכירה של רכבים חדשים או משומשים – רכבים ישנים. רכבים אלה ממוינים בחברה. הרכבים הטובים והפעילים נמכרים בהמשך ללקוחות אחרים כרכבי יד שנייה או שלישית, ואילו הרכבים הישנים מאד, המקולקלים וכדומה מועברים למגרשי פירוק רכבים, שם הם עוברים פירוק לחלפים, כפי שנאמר למעלה. גם חברות ביטוח רבות יוצרות קשרים עם מגרשי פירוק רכבים, על מנת למכור למגרשים אלו רכבים שהיו מבוטחים על ידן ושעברו תאונה עד למצב של "טוטאל-לוס", שבעקבותיו עברו לבעלותה של החברה. מכירת הרכב למגרשי פירוק רכבים מאפשרת לחברות הביטוח להרוויח חלק משוויו של הרכב, אותו הן משלמות לבעל הרכב.

יתרונות של מכירת רכב לפירוק

 גם אנשים פרטיים מוכרים רכבים ישנים למגרשי פירוק רכב. למכירה כזו ישנם מספר יתרונות. אדם שמחזיק בבעלותו רכב ישן מאד עשוי לגלות, במוקדם או במאוחר, כי עלויות האחזקה של רכב כזה שוב אינן משתלמות. רכבים ישנים מתחייבים בטסט פעמיים בשנה במקום פעם אחת בשנה, והם נוטים להתקלקל בתדירות גבוהה למדי, כך שבנוסף לעלויות הרגילות של החזקת הרכב נוספות עלויות של תיקונים רבים. בנוסף, כאשר הרכב ישן מאד שוב אין אפשרות למכור אותו באופן רגיל, משום שאף אחד אינו מעוניין ברכב מתפרק ולא משתלם. במצבים אלה אין מנוס מרכישה של רכב חדש. אולם אז נותר רכב ללא שימוש, אשר תופס חניה שהייתה עשויה להיות שימושית לרכבים אחרים, ואשר אינו מביא שום רווח לבעליו. במצבים אלה, מומלץ מאד למכור את הרכב למגרשי פירוק רכב. מלבד מקום החניה שיתפנה, בעל הרכב יוכל להרוויח עליו סכום כלשהו, שאמנם אינו גדול אך בהחלט שווה כאשר אין דבר אחר לעשות עם הרכב.

עד כאן היה הפוסט האחרון, אני השבוע מתחיל קורס קליל ביותר בתחום ביולוגיה ימית בת"א. תאחלו לי בהצלחה!